Bezoek aan privétuin in Vught

Bij een privétuin in Vught op bezoek komen en tijdens een rondleiding uitleg krijgen over de historie dat is alleen mogelijk voor leden van Groei & Bloei 's-Hertogenbosch e.o.

De huidige bewoners hebben het voormalige landgoed in 1988 in basis aangelegd. Onder andere zijn een paar vijvers gegraven en is met de daaruit vrijgekomen aarde rond een gedeelte van de tuin een aarden wal aangelegd, met daarop wat je met enige fantasie een ‘woodland’ zou kunnen noemen. In eerste instantie is behalve een aantal bomen en heesters, de beplanting relatief eenvoudig gehouden Vooral na 2000 is er een grotere variëteit aangebracht. De tuin is nog steeds in ontwikkeling, met name in het oorspronkelijke bosgedeelte, waar de dennenbomen aan het afsterven zijn. De tuin kenmerkt zich inmiddels door een grote verscheidenheid aan beplanting (ca.1400 variëteiten) en landschapsinrichting.

Datum: woensdag 8 mei 2024

Aanvang: 14.00 uur

Locatie: adres wordt enkele dagen voor het tuinbezoek bekend gemaakt

Aanmelden: ALLEEN VOOR LEDEN vóór 1 mei 2024, met vermelding van lidnummer, via activiteiten(at)hertogenbosch.groei.nl

Privé bezoek aan theetuin/keramiekatelier in Berlicum

De leden van Groei & Bloei 's-Hertogenbosch e.o. mogen op bezoek komen bij een prachtige tuin in Berlicum met veel verschillende planten. De tuin is onderverdeeld in een siertuin met vijver, een moestuin en een boomgaard. De tuin is tevens theetuin.

De eigenaresse maakt keramiek dat overal in de tuin te vinden is en te koop is. Een kopje koffie of thee drinken, op eigen kosten, is mogelijk. Voor meer informatie zie www.atelier-achteraf.nl

De maximale groepsgrootte is 12 personen daarom zijn er twee groepen achter elkaar gepland.

Datum: woensdag 5 juni 2024

Aanvang groep 1: 13.30 - 15.00uur

Aanvang groep 2: 15.00 - 16.30 uur

Locatie: Heikantsehoeve 1, 5258 TS Berlicum

Aanmelden: ALLEEN VOOR LEDEN vóór 28 mei 2024, met vermelding van lidnummer, via activiteiten(at)hertogenbosch.groei.nl Heb je voorkeur voor een tijd geef dat dan op bij aanmelding. Anders wordt een tijd toegewezen.

Maximum aantal leden: 2 groepen van 12. Aanmelding gaat op volgorde van binnenkomst. Vol = vol.

LET OP: alleen pinbetalingen.