Bolvormige compositie

Cursus bloemschikken Najaar 2024 ver-gevorderden:

De lessen zijn op vrijdagmiddag.

Data:  30 augustus, 20 september, 18 oktober, 15 november en 13 december

Bij deze lessen leert de cursist moeilijkere technieken. De docent geeft uitleg over de opdracht die men in een volgende les gaat maken. De docent maakt hiervan een voorbeeld maar geeft ook informatie over andere ideeën die men kan maken of gebruiken. De cursist zorgt zelf voor de benodigde materialen en ondergrond en werkt verder een eigen idee uit.

Nadruk ligt vooral op de creativiteit met het schikken volgens de verschillende stijlen, technieken en vormgeving. Ook de variatie in de ondergrond komt aan bod (anders dan een pot of schaal). Onder begeleiding van de docent werk je een leuke creatieve compositie uit. De volgende onderdelen komen aan bod:

• Het schikken en de daarbij horende techniek.
  • Kleurencirkel: is de compositie een lust voor het oog?
  • Themagerichte opdrachten volgens een bepaalde stijl of techniek: is de opdracht / het idee goed uitgewerkt?
  • Is een passende ondergrond gebruikt, klopt de techniek, kan het fungeren als waterreservoir?
  • Is de vormgeving interessant en uitgebalanceerd?
  • Sluit het materiaal aan bij de bedoeling van de schikking?
  • Experimentele vrije schikking, ontplooien van de creativiteit.

Alleen de eerste les wordt geheel door de docent verzorgd.

Docent: Jeanne van Alebeek

Locatie: Sociaal-Cultureel Centrum De Biechten

Tijd:  13.30 tot 15.30 uur

Aanmelden vóór woensdag 21 augustus 2024: via bloemschikken(at)hertogenbosch.groei.nl Bij meer dan 12 aanmeldingen hebben leden voorrang op niet-leden.

Kosten: Leden € 75,-, niet-leden € 90,-

Betalen vóór woensdag 21 augustus 2024: overboeken op bankrekeningnummer: NL98 RABO 0131 706055 t.n.v. KMTP ’s-Hertogenbosch met vermelding naam, cursus en lidmaatschapsnummer vergeet dit niet te vermelden.