Bloementaco

Cursus bloemschikken 2024 gevorderden:

Maandagavond: 29 januari, 26 februari, 15 april  en 13 mei

Heeft men al ervaring in het bloemschikken en de grondbeginselen onder de knie dan kan men zich aanmelden bij deze groep. De kennis van het bloemschikken wordt verdiept en uitgebreid, zowel in bloemschikstijlen als technieken. De creatieve mogelijkheden worden in de loop van de cursus verder ontwikkeld.

De cursist zorgt in principe zelf voor de bloemen en de ondergrond. De docent geeft richtlijnen voor de aanschaf van de benodigde materialen voor de volgende les. Er is een mogelijkheid dat de docent voor de bloemen zorgt. De cursist en de docent stemmen dit samen af en regelen de financiën. De docent maakt een voorbeeld dat nagemaakt kan worden maar geeft ook informatie over andere ideeën die men kan gaan maken of gebruiken. De volgende onderdelen komen aan bod:

• Kleurencirkel: is de combinatie een lust voor het oog?
  • Themagerichte opdrachten volgens een bepaalde stijl of techniek.
  • Is een passende ondergrond gebruikt, klopt de techniek?
  • Sluit het materiaal aan bij de bedoeling van de schikking?
  • Experimentele vrije schikking, ontplooien van de creativiteit.

Alleen de eerste les wordt helemaal door de docent verzorgd.

Docent: Yvonne Zwinkels

Locatie: Sociaal-Cultureel Centrum De Biechten

Tijd: 19.30 uur  tot 21.30 uur

Aanmelden: bloemschikken(at)hertogenbosch.groei.nl

Kosten: Leden € 60,-, niet-leden € 72,-

Betalen: Overboeken op bankrekeningnummer: NL98 RABO 0131 706055 t.n.v. KMTP ’s-Hertogenbosch met vermelding naam, cursus en lidmaatschapsnummer vergeet dit niet te vermelden.