Nieuwsflits

Lezing over composteren en tuinafval verwerken door Marie José Meertens

Elke tuin geeft jaarlijks heel wat afval. Gevallen blad, snoeiafval, oude planten maar soms ook oud bouwmateriaal. Alles is af te voeren naar de milieustraat maar er is veel meer mogelijk. Van het kleine organische materiaal is met weinig moeite mooie compost te maken om de bodem mee te verbeteren. Van droge stengels, takken en ander houtachtig materiaal kan schuil- en nestgelegenheid gemaakt worden. Oude tegels, stenen en dakpannen kunnen worden hergebruikt om de tuin aantrekkelijker te maken voor grote en kleine tuinbewoners.

Tijdens deze lezing wordt door Marie José Meertens voor de pauze gekeken naar wat compost eigenlijk is en wat het doet voor de tuin. Ook worden een paar manieren om gemakkelijk zelf compost te maken besproken. Na de pauze wordt uitgelegd hoe met allerlei materiaal de mooiste dierenverblijven gemaakt kunnen worden.

En het resultaat? Een duurzame gezonde tuin waar je het jaar rond van kan genieten!

Wanneer: donderdag 25 januari 2024 om 20.00 uur

Waar: Sociaal Cultureel Centruim de Schans

Aanmelden: vóór 18 januari 2024 via activiteiten@hertogenbosch.groei.nl

Kosten: Leden GRATIS, niet leden € 5,-

Betalen niet leden: Overboeken op bankrekeningnummer NL98 RABO 0131 706055 t.n.v. KMTP ’s-Hertogenbosch met vermelding naam en lezing. Na ontvangst betaling is inschrijving definitief.

Eerstvolgende activiteiten:

3 februari 2024: De moestuingroep organiseert een bezoek aan Trompenburg Tuinen en Voedselbos De Overtuin in Rotterdam.

5 maart 2024: Algemene Leden Vergadering met aansluitend de lezing Een tuin voor het nieuwe klimaat door Margareth Hop

Hertogenbosch.groei.nl