s-Hertogenbosch
bekijk online
Nieuwsflits

Lezing: Een tuin voor het nieuwe klimaat

Zijn er geen hittegolven en record droogte, dan zijn er wel plensbuien: Nederlandse zomers worden extremer! Hoe bereid je een tuin voor op dit nieuwe klimaat? Het liefst met planten die zichzelf kunnen redden, maar wat zijn soorten die bestand zijn tegen langdurige droogte en hitte? Welke planten kunnen tegen tijdelijk onder water staan? Die komen van pas als de regenpijp afgekoppeld wordt. Gelukkig blijken veel bekende tuinplanten echte klimaatkanjers te zijn en ook nog CO2 vast te leggen. Met simpele tips voor het inrichten van de tuin en een goede plantkeus is overlast te verminderen en werk te besparen.

Beplantingsdeskundige Margareth Hop vertelt met veel voorbeelden hoe een aantrekkelijke tuin, klaar voor het nieuwe klimaat, er uit kan zien.

Datum: dinsdag 5 maart 2024

Tijd: 20.00 uur aansluitend aan de Algemene Leden Vergadering. Niet leden geïnteresseerd in Groei & Bloei en de lezing zijn ook vanaf 19.30 uur welkom.

Waar: Sociaal Cultureel Centruim de Schans

Aanmelden: voor 27 februari 2024 via activiteiten(at)hertogenbosch.groei.nl

Kosten: Leden GRATIS, niet leden € 5,-

Betalen niet leden: Overboeken op bankrekeningnummer NL98 RABO 0131 706055 t.n.v. KMTP ’s-Hertogenbosch met vermelding naam en lezing. Na ontvangst betaling is de inschrijving definitief.